رؤيــــة الجيوش

هل تؤيـــد الفكره ؟

• فكره ممتازه

الأصوات: 23 38,3%
  • فكره غير جيده + الاسباب

الأصوات: 37 61,7%

• مجموع المصوتين
    60

DeletedUser

Guest
مشكله اعتقد تواجه كثير من الاعضاء:(

وتواجهنى بنفسى :mad:
دلوقتى انا قائد قبيله المفروض كل الاعضاء اللى معايا اقدر احميهم :rolleyes:

واقويهم

طيب ازاى اعرف جيوشهم
المفروض تكون فى ميزه لصاحب القبيله او اللى واخد خصائص الملكـ:p
انه يقدر يشوف جيوش اعضاء القبيله ;)

ومنتظر تصويت باقى الاعضاء على الفكره :)

DeletedUser

Guest
لا ياخي هذه ليست فكرة جيدة لسبب انه تخيل الاعب طلع من القبيلة وذهب قبيلة معادية المفروض انت تكون مو عارف عنو شيئ وهذه تنطبق على السرية في الجيش وهذه لعبة حرب
المفروض تكون الجيوش سرية تقبل مروري

DeletedUser

Guest
انا مو معاك بالفكره اخوي والسبب بعض قادة القبائل وبكل صراحه اقولها ليسو محل ثقه ولاحظ انا قلت البعض ولكن مع الوقت يستطيع قائد القبيله ان يكون محل ثقه لجميع من معه وهذا الشي يعود على حسن تعامله مع الجميع

DeletedUser

Guest
أعتقد ان رؤية الجيوش ضرورية لتقدير قوة القبيلة من قبل قادتها و مدى صمودها عند دخول اي حرب

قد يكون احد اللاعبين قد دخل احد القبائل القوية للحماية و تطوير موارده لبينما يطلع جيشه بعد اسبوع أو اثنين و يكون قائد القبيلة شادد ظهره فيه بسبب رتبته العالية و يتفاجأ وقت الحرب ان عضوه هذا من دون جيش

DeletedUser

Guest
أعتقد ان رؤية الجيوش ضرورية لتقدير قوة القبيلة من قبل قادتها و مدى صمودها عند دخول اي حرب

قد يكون احد اللاعبين قد دخل احد القبائل القوية للحماية و تطوير موارده لبينما يطلع جيشه بعد اسبوع أو اثنين و يكون قائد القبيلة شادد ظهره فيه بسبب رتبته العالية و يتفاجأ وقت الحرب ان عضوه هذا من دون جيش

يا اخي عندك حضانة الحساب ..! اذا كان الملك زين ويعرف وشو يسوي

راح يجبر جميع اعضاء القبيله انهم يعطونه حساباتهم وهو يشوف وشو كانو يسون

شلون يهجمون ..الخ

وبكذا تنحل المشكله:cool:

اخوكم

tEh

DeletedUser

Guest
الفكرة خيتوو غير جيدة
والسبب مذكور اللي قاله
الكوماندز

DeletedUser

Guest
اللعبة بتعتمد في جزء كبير منها علي الدور الأستخباراتي و طبعا كل ما بيكون الدور ده صعب بيكون مهم و بيعطي افضلية لبعض اللاعبين و القبائل

التواصل بين الأعضاء مهم جدا و لو كان قائد القبيلة بيقدر يشوف جنود اعضائه هيقل التواصل

تغيير القبائل وارد جدا و لو انا سيبت قبيلتي الحالية قائد القبيلة السابقة غالبا بيضايق من التصرف ده و اكييد هيستخدم معلومات جيشي و يهاجمني

القبائل بتتكون من لاعبين محترفين متمرسين , لاعبين الوسط , لاعبين مبتدئين , بعض القادة الجيدين هيحاولوا يساعدوا الأعضاء المبتدئين لكن الغالبية هتتخلص منهم بسرعة ( البقاء للأقوي )

حتي لو عرفت عدد الجيوش مش ممكن تعرف هما متمركزين فين واذا كانوا بيهاجموا قري تانية او في مهمات دعم لقري لاعبين اخرين , فتخيل المشكلة لو انت كقائد مصر ان لاعب عندك يرسل دعم للاعب اخر علس اساس انك عارف جنوده بس معظم جنوده فعلا برة بيخدموا لاعبين اصحابه

القائمة كبيرة من اسباب الرفض لو تحب اضيف تاني

DeletedUser

Guest
فكرة ممتازة معليش اخوزي الكمنوز لو اللاعب خرج من التحالف اكيد محيقدر اشوف جيشو بس اذا معاهو فى التحالف هذا ممكن لانو قائد التحالف اذا مستنفعت منو موش حيضرك بال بالعكس
تحيااااااااااااااااااااتي لكم

DeletedUser

Guest
لا اخوي فكره مو حلوه بالمره

يمكن يكون فيه جواسيس ؟

لازم تشغل مخك ما تعتمد على الاوامر ^_^

DeletedUser

Guest
انا موافق و ما عندي مشكله لان قائد تحالف بيرق ثقه كامله

أعلى