حملة نعم !!! ولماذا ؟!!

DeletedUser

Guest
مقصدي إنه مستحيل تنهي العالم إلا و تسوي استفتاء جديد ثاني غير هذا ... صحيح ولا خاطئ ؟!
و من جوابك .. هل أقدر أفهم إنه العالم لسة باقي له 3 شهور و ممكن زيادة ؟!

بالنسبة الي عالم 7, فنعم هو يحتاج الي الموافقة على الأستفتاء لكي ينتهي العالم, فبعد 3 شهور سنقوم بعمل استفتاء جديد و نرى النتيجة.
و اعود و اكرر, هل عمرك شوفت عالم ينتهي وفية اكتر من 1000 عضو؟
عجايب :confused:

انت مطلع على اعضاء مش ارانب بشكل كافي ووافي ومافي احد تلفظ بالفاظ سيئة بالمنتدى باحد النقاشات :")

اوك حبيبي ممكن نتكلم بخصوص الغاء ارسال نقاط تميز؟ وتجارة النقاط؟

وكيف تواكب حدوث هذا الشي مع قرابة انتهاء عالم7؟ وكيف احد اطراف موضوع كشف التجارة بنقاط مسروقة صار مشرف وطرف اخر لا زال مشرف وطرف اخر ايضا عقوبته كانت مؤقته ولا تقارن مع عقوبة السبام حتى :")

حبيبي بيتر اقدر اتكلم بصراحة مطلقة ممكن اكون خطأ وممكن اكون صح :")

اقدر اضع قائمة كاملة بكل خطواتك لوضع حواجز اامامنا ...

ليش اشتكي عليك؟ لعبة عمري ماعطيتها ملي واحد من الجدية ...

ياليت لو بترد برد واضح تماما وبدون ما يشمل المجتمع العربي بحرب القبائل حنا طرفان الان مش ارانب - ادارة اللعبة نقاشنا يكون بحدودنا ياليت يعني

انا اسف بس مع احترامي الشديد, انت لو بجد بتفكر كدة يبقة انت مريض, بس متقلقش انت مش لوحدك, في اعضاء مرضى كدة زيك كتير للأسف عندهم الوهم اني بفكر فيهم اصلاً.

حبيبي, مع احترامي ليك و لأعضاء كل القبيلة انا مش فاضي اصلاً علشان افكر في ان عالم ينتهي او عضو يحتل عضو و عضو يشتم عضو و كل القصص دي و تقدر تسئل كل اعضاء الفريق, انا يا دوب بدخل كل يوم اتاكد ان كل حاجة شغالة سليم علشان ابداء في شغلي في الشركات البشتغل فيها و الألعاب الاخرى البدرها.

و حقيقي, انت و الناس الزيكوا لازم تتصرفوا و تتعالجوا, مش معقولة اي عيل صغير يجيلك بخبر تصدقة كدة بهذا الشكل و بصراحة مش قادر اصدق انكوا بالـ ... انكوا ممكن تفتكروا اني هاغير نظام نسخة كاملة علشان خاطر عالم او علشان قبيلة او عضو, تفتكر انتوا لما تكسبوا او تخسروا هاتفرق معايا في اي اصلاً؟
او الفكر اني خايف انهي العالم, ولو انتهى هاخسر اية بردوا؟ العضوية الخاصة؟ طيب مانتوا بعد متخلصوا العالم هاتدخلوا في عالم تاني و هاتستخدموا بردوا عضوية خاصة زي مكنتوا قبل كدة عادي جداً, دة بالعكس, العالم لو انتهى هايبقة في احتمال اكبر انكوا هذه المرة تتفرقوا في عوالم تانية فتدخلوا في قبائل اكتر و ترفعوا من مستواها (على اساس انكوا خبرة بقة ) و بكدة أعضاء اكتر هايبقة عندها امل انها تكسب في العوالم فتشترك في العضوية الخاصة فعدد العضوية الخاصة يزيد.

علشان انهي جميع الأفكار الغريبة في دماغك, معرفش مشرف مين البتتكلم عنه و كل القصص دي, بس اصلاً الأكتشف الموضوع كان الجوكر وهو القاعد اكتر من اسبوع شغال في الموضوع و بيبحث عن اسماء كل هؤلاء الحرامية و يبلغني بيهم علشان نرفعهم للشركة.

و بصراحة انا حابب اعرف ازاي تجارة العضوية الخاصة ممكن تمنعكوا من الفوز في العالم؟ مكنتش اعرف انكوا لازم تبقوا حرامية و تسرقوا الشركة و تعب الناس علشان تكسبوا.
و اذا كان قصدك في اني اقطع عنكوا العضوية الخاصة مثلاً علشان الناس المعندهاش القدرة على الشراء, فانا حابب اقولك ان حالياً في 12 قائد قبيلة بيشتروا عضوية خاصة لكل اعضاء قبائلهم منهم قائد في عالم2 بيشتري لفروع قبيلتة ايضاً, و ولا واحد فيهم رفضنا اننا نبعتلهم النقاط ابداً, و معتقدش ان في حد من قبيلتكم طلب انه يبعت نقاط و رفضنا, و اذا لم تخني الذاكرة حتى الان مفيش غير 5-6 اعضاء في النسخة كلها رفضنا ارسال النقاط العندهم لاعضاء اخرين
فياريت توضحلي, ازاي تجارة العضوية الخاصة منعتك من الفوز بالعالم

و ياريت بالمرة بقة زي مانا اتكلمت بأسماء تكلمني انت كمان بأسماء و تقولي يا ترى مين المشرف الانا عينته علشان خاطر سرقة العضوية الخاصة و المشرف التاني المش عارف اية و العضو العقبتة فترة صغيرة وبعدين رجع.

يلا يا عم, هاديلك فرصة تفضحني قدام كل الناس, وريني شاطرتك وهو بالمرة نعرف اخر الأخبار العمالة تلف في النسخة علشان بردوا نعرف طريقة تفكير الـ ... ناس

DeletedUser2033

Guest
حبيبي, مع احترامي ليك و لأعضاء كل القبيلة انا مش فاضي اصلاً علشان افكر في ان عالم ينتهي او عضو يحتل عضو و عضو يشتم عضو و كل القصص دي و تقدر تسئل كل اعضاء الفريق, انا يا دوب بدخل كل يوم اتاكد ان كل حاجة شغالة سليم علشان ابداء في شغلي في الشركات البشتغل فيها و الألعاب الاخرى البدرها.

مـدآمك مـششغول تـنآزل عـن منصصبك لوآحد غـيرك:p

عـلى الاقـل يـككون فآآضي لـنآ ويششوف آوضآع الـعوآلم;)

وآنـت روح كـمل ششغـلك فـي بآقي الالـعآب آلـي تشـتغل فـيهآ:rolleyes:

انا مش فاضي

تـوني آدري آنـك مش فآضي:D:p

DeletedUser

Guest
بالنسبة الي عالم 7, فنعم هو يحتاج الي الموافقة على الأستفتاء لكي ينتهي العالم, فبعد 3 شهور سنقوم بعمل استفتاء جديد و نرى النتيجة.

انا اسف بس مع احترامي الشديد, انت لو بجد بتفكر كدة يبقة انت مريض, بس متقلقش انت مش لوحدك, في اعضاء مرضى كدة زيك كتير للأسف عندهم الوهم اني بفكر فيهم اصلاً.

و حقيقي, انت و الناس الزيكوا لازم تتصرفوا و تتعالجوا, مش معقولة اي عيل صغير يجيلك بخبر تصدقة كدة بهذا الشكل و بصراحة مش قادر اصدق انكوا بالـ ... انكوا ممكن تفتكروا اني هاغير نظام نسخة كاملة علشان خاطر عالم او علشان قبيلة او عضو, تفتكر انتوا لما تكسبوا او تخسروا هاتفرق معايا في اي اصلاً؟
او الفكر اني خايف انهي العالم, ولو انتهى هاخسر اية بردوا؟ العضوية الخاصة؟ طيب مانتوا بعد متخلصوا العالم هاتدخلوا في عالم تاني و هاتستخدموا بردوا عضوية خاصة زي مكنتوا قبل كدة عادي جداً, دة بالعكس, العالم لو انتهى هايبقة في احتمال اكبر انكوا هذه المرة تتفرقوا في عوالم تانية فتدخلوا في قبائل اكتر و ترفعوا من مستواها (على اساس انكوا خبرة بقة ) و بكدة أعضاء اكتر هايبقة عندها امل انها تكسب في العوالم فتشترك في العضوية الخاصة فعدد العضوية الخاصة يزيد.

علشان انهي جميع الأفكار الغريبة في دماغك, معرفش مشرف مين البتتكلم عنه و كل القصص دي, بس اصلاً الأكتشف الموضوع كان الجوكر وهو القاعد اكتر من اسبوع شغال في الموضوع و بيبحث عن اسماء كل هؤلاء الحرامية و يبلغني بيهم علشان نرفعهم للشركة.

و بصراحة انا حابب اعرف ازاي تجارة العضوية الخاصة ممكن تمنعكوا من الفوز في العالم؟ مكنتش اعرف انكوا لازم تبقوا حرامية و تسرقوا الشركة و تعب الناس علشان تكسبوا.
و اذا كان قصدك في اني اقطع عنكوا العضوية الخاصة مثلاً علشان الناس المعندهاش القدرة على الشراء, فانا حابب اقولك ان حالياً في 12 قائد قبيلة بيشتروا عضوية خاصة لكل اعضاء قبائلهم منهم قائد في عالم2 بيشتري لفروع قبيلتة ايضاً, و ولا واحد فيهم رفضنا اننا نبعتلهم النقاط ابداً, و معتقدش ان في حد من قبيلتكم طلب انه يبعت نقاط و رفضنا, و اذا لم تخني الذاكرة حتى الان مفيش غير 5-6 اعضاء في النسخة كلها رفضنا ارسال النقاط العندهم لاعضاء اخرين

و ياريت بالمرة بقة زي مانا اتكلمت بأسماء تكلمني انت كمان بأسماء و تقولي يا ترى مين المشرف الانا عينته علشان خاطر سرقة العضوية الخاصة و المشرف التاني المش عارف اية و العضو العقبتة فترة صغيرة وبعدين رجع.

يلا يا عم, هاديلك فرصة تفضحني قدام كل الناس, وريني شاطرتك وهو بالمرة نعرف اخر الأخبار العمالة تلف في النسخة علشان بردوا نعرف طريقة تفكير الـ ... ناس

بخصوص اللي باللون الاحمر ..

نقول تعدد يعني ؟ ^__^

دعابة دعابة

وكمان بخصوص الـ (( ... )) في بعض كلامك

ننتظر المشرف حتى يحط اسوء شيء في باله ويرقعك باند خخخخ

ايضا دعابو دعابة

DeletedUser

Guest

اولا انا امثل نفسي ما امثل mb بس كلاعب منهم جاي اتكلم ...

تقول مريض وتحاول تستفزني واننا حرامية المقصد اني ارد برد استفزازي لك وتعطيني باند وتنهي النقاش :")

لا حبيبي مريض الله يشفيني والله بجد مريض انا :"(

اولا مش ارانب اكثر قبيلة تضررت من الغاء تجارة النقاط+ ارسال النقاط ...

كيف؟

شخصيا انا كان بيحول لي شخص بالقبيلة نقاط عشان اكمل عملية جماعية واستغرق ارسال النقاط يومين او اكثر ...

من هذا الشي ابدأ امل بشكل خرافي من العالم ومن اللعبة لان الحماس لتفيذ اي شي بالعالم يتلاشى بانتظار وصول النقاط ...

تجارة النقاط ماكان يبي لها تحقيق لانه كانت واضحه وفي اشاعات من زمان كانت ممكن تلفت انتباهك ان كنت لا تعلم كما تدعي ...

ارد بـ8 سطور وترد ب16 سطر وكله تشتيت للرد الي ابغاه :")

وارسال النقاط يعني مستحيل كل قبيلة ملكها يشتري لهم النقاط ويوزعها مستحيل ممكن في شخص شخصين فقط.

عزيزي بيتر منظور انك مشغول وماعندك وقت هذا شي انا عارفه اصلا والدليل تأخر وصول النقاط بسبب قلة دخولك لكن تقنعني انك تبغى عالم 7 ينتهي؟ اقول لك " بيتر يرفض اغلاق عالم7 " وبيني وبينك ومن الاخر يعني صعب تتجاوز رغبة مدير اللعبة يعني الجهود الي نبذله بيبقى نفسه مستحيل نبذل مجهود خرافي وحنا عارفين النتيجه ...

كيف تخلي تصويت عام بانهاء العالم؟ يعني حتى شخص لا يلعب باي عالم من النسخة يقدر يصوت؟ هذا انصاف بنظرك؟

كيف تلغي تجارة العضوية بددون ما تعاقب المسؤولين يعني اقل مافيها حسسنا انكم من جد تأذيتم من التجارة بنقاط مسروقة وعاقب ما بذكر اسماء لانهم 3 اشخاص بالسالفة ومابيني وبينهم شي عشان اتهجم عليهم فجأه لكن بينت بعض الامور ..

مسرحية تجارة النقاط وكيفية فضح هذا الشخص كانت بأداء ممتاز جـدا..

بيتر بكل بساطة نستحق منك الانصاف مهما كانت بينك وبين احد اعضاء القبيلة اي نوع من المشاكل في غيرهم تعب بالعالم في غيرهم تواجد بشكل لا يوصف في غيرهم واجه ضغط ممكن يوصل للضغط الجسدي حتى لأجل ما وصلنا له انت المدير المسؤول عننا اذا ساعدنا النسخة نستحق التقدير من الادارة اولا حتى احتراف قبيلة m.b شككت فيه ما ادري كل الي عملناه وما ملينا عينك ...

- نقطة اخيرة اثناء حربنا ضد القيم اوفر فتحت تذكرة انا ضد الوحش الصامت ملكهم وكان مخالف واثبت لك انه مخالف وانت شخصيا رديت ع التذكرة ولا عاقبته ولا حظرته رغم انه خالف قوانين اللعبة ...

مع تحيات لاعب كـان يعشق النسخة

DeletedUser

Guest
مع تحيات لاعب كـان يعشق النسخة

فهمتني اخيرا هههههههه

كنت قلتلك الكلام ده من زمان جدا ولغيرك اوي بس مفيش فايدة لازم تجربو كل حاجة بنفسكم على العموم قربت يا حبيبي

المستفز برد الاخ بيتر كلامه كله شتايم بشكل خرافي و اسلوبه كله غير محترم في الرد الاخير بقا احنا حرمية و مرضا ههههههههه بس كان نفسي يكتب جملة مفيدة والله
يا ربنا الدنيا الزاي غريبة
همسة للاستاذ بتير ابقى خد بالك من العبة يلي مستلمها غير دي وبلاش تخزقها زي دي النسخة ... نصيحة وانت حر

كنت قلت وحيكون يلي قلته والله

حلال الاخ يشتم وحرام غيره يرد ب اسلوب قوي ( عصر الجنون) + الخرفنة

عندهم الوهم اني بفكر فيهم اصلاً.
مش لما يبقو هم اصلا بيفكرو فيك متقلقش الواحد يا دوب مفكر بربه الايام دي لحتى يفكر بحضرتك

تفتكروا اني هاغير نظام نسخة كاملة علشان خاطر عالم او علشان قبيلة او عضو
يالمخضرم سبق وعملتها وله ايه يا وحش
نسيت ليه اصلا وقفتو التحويل ؟؟!؟!!؟

صدقني لسة محتاج علاج مش كافية لغاية ده الوقت

DeletedUser

Guest

نورني و نور الأعضاء كلهم و قول انا وقفت التحويل لية

و بالنسبة للأخ zero999, ممكن اعرف انت لية مقولتش اسماء المشرفين؟

بيتر بكل بساطة نستحق منك الانصاف مهما كانت بينك وبين احد اعضاء القبيلة اي نوع من المشاكل

طيب ممكن اعرف مين من اعضاء قبيلتكم عندي معاه مشاكل و اية المشكلة بالظبط؟

اعتقد بقة ان هذه المرة انا مكتبتش رد 16 سطر ولا 17 سطر, اسئلة بسيطة جداً و بطلب اجابتها قدام الأعضاء كلها, بس يارب الاقي الرد مش ردود بكلام عايم :rolleyes:

DeletedUser

Guest
فهمتني اخيرا هههههههه

كنت قلتلك الكلام ده من زمان جدا ولغيرك اوي بس مفيش فايدة لازم تجربو كل حاجة بنفسكم على العموم قربت يا حبيبي

المستفز برد الاخ بيتر كلامه كله شتايم بشكل خرافي و اسلوبه كله غير محترم في الرد الاخير بقا احنا حرمية و مرضا ههههههههه بس كان نفسي يكتب جملة مفيدة والله
همسة للاستاذ بتير ابقى خد بالك من العبة يلي مستلمها غير دي وبلاش تخزقها زي دي النسخة ... نصيحة وانت حر

مش لما يبقو هم اصلا بيفكرو فيك متقلقش الواحد يا دوب مفكر بربه الايام دي لحتى يفكر بحضرتك

يارجل الاجابه معروفه لدى الجميع .لاتحتاج لشفافيه:D

...........................................

DeletedUser

Guest

اعتقد بقة ان هذه المرة انا مكتبتش رد 16 سطر ولا 17 سطر, اسئلة بسيطة جداً و بطلب اجابتها قدام الأعضاء كلها, بس يارب الاقي الرد مش ردود بكلام عايم :rolleyes:

اه
على فكرة انا مش ضد وقف تحويل النقاط عن طريق الاعضاء طالما التحويل حيتم بجميع الاحوال وانا شخصيا صرت محول اكتر من 6 مرات ومرة وحده بس تاخر الحويل يومين و الباقي تقريبا اقل من 5 ساعات وكانت النقاط واصلة
و ايوا التحويل توقف لان الحرمية كانو يسرقو يبعو النقاط عن طريق الشحن بفيز او بطاقات مسروقة وده سبب خسائر كبيرة جدا للنسخة .. ده كله صحيح والله ومش ضده لاني ما تاثرت طالما نقاطي قانونية يبقى سواء حولتها انا او الادارة مش مشكلة مفيش شي يخوفني

بس انا نزلت النقطة دي لانك قلت ما بتغير نظام نسخة كاملة عشان اكم عضو وانت فعليا عارف ان موضوع السرقة ده كان محصور على اكم عضو ومع ذلك غيرت النظام كامل ... يبقى في استثنائات

يلي عايز اوصله متفهمش كلامي غلط او انه تهجم على موضوع التحويل بس يلي بيزعل لما قلت

انكوا لازم تبقوا حرامية و تسرقوا الشركة و تعب الناس علشان تكسبوا.
بصراحة اسلوب غريب جدا جدا ومستفز وكانك معتبرنا اعداء النسخة او اعدائك بردك اجمالا مع انك كنت سابقا دائما بتنادي بردود محترمة و اسلوب جيد

على العموم يبقى حاجة وحده بس
طالما انت انصفت بقية اعضاء العالم 7 بموضوع التصويت
يبقة انصف الحزء الاخر من الاعضاء واعمل حاجة بموضوع المعنويات + حماية الليل + وخصوصا تعدد الحسابات الخيالي

DeletedUser

Guest

المشرفين:

القيصر
ذا كنق7

كانو احد اطراف المسرحية الي كان ادائها جدا ممتاز ...

المشاكل مع بيكاسوس هذا رقم واحد مع مش حرامي ممكن تكون صارت حساسية بسبب الصياد وطلع ... مني انا شخصيا صارت بيننا بالسكاي بي مره ايام المنتخب العربي هذا ماظهر وماخفي لا يعلمه الا الله ...

الان انت كنت ع بالك اني ماراح اذكر اسماء لان طبيعة العرب عدم التوريط الاخرين ومو عارف ايش لا حبيبي خذ لك ...

القيصر كان بتجارة النقاط المسروقة لا زال مشرف...!

الي كشف العملية ذا كنق7 صار مشرف...!

المصري التاجر الرئيسي اخذ باند مؤقت ")

يعني انا اسرق من الشركة وتعاقبني بباند يومين؟ ههههه ارجوك يابيتر اعفيني

يعني اسرق فلوس شركتك وتعطيني باند ابو48ساعة وبس؟؟؟؟؟؟

طيب سؤال بس المسرحية حائزة على جوائز ولا لا؟؟

جوابك اتمنى يكون مختصر كالسابق :")

DeletedUser

Guest
فهمتني اخيرا هههههههه

وربي عارف بس اوقات تتجاهل امور تمنيا منه ان يحدث تغيير لكن يرد بالمنتدى وتكلم عن اخطاء مش ارانب نعرف نرد :")

DeletedUser

Guest
ههه بتوقع انو العالم خلص ختم بأسم مش ارانب
لو 1300 عضو اجتمعوا ضد مش ارانب مش راح يقدروا يعملوا شي (صار لازم اغلقه)

بالتوفيق​

DeletedUser

Guest

بس انا نزلت النقطة دي لانك قلت ما بتغير نظام نسخة كاملة عشان اكم عضو وانت فعليا عارف ان موضوع السرقة ده كان محصور على اكم عضو ومع ذلك غيرت النظام كامل ... يبقى في استثنائات

الحمد الله صاحبك اتعلم انه لما يتكلم عن حد يقول اسمة, فياريت انت كمان بقة تتعلم اننا لما نتكلم على حد نقول اسماء, فياريت بقة تقولي اسماء الناس المحصورة الانت بتتكلم عنها.

بصراحة اسلوب غريب جدا جدا ومستفز وكانك معتبرنا اعداء النسخة او اعدائك بردك اجمالا مع انك كنت سابقا دائما بتنادي بردود محترمة و اسلوب جيد

شوف في مثل في مصر بيقول العلى راسة بطحة بيحسس عليها :)
وزمان قوي انا قولت انه اليفتكر انه انا مش هاتكلم مع حد بأسلوب محترم طالما هو لا يبادلني هذا الأحترام.
اخيراً, انا معتقدش اني قولت ابداً ان اعضاء مش ارانب حرامي او لصوص و كل القصص دي, كون انكوا انتوا فهمتوا القصة دي من عندكوا, فدي مش مسؤوليتي, كلامي كان واضح جداً اني بتسائل هل لازم تبقوا كدة او لا, و كان ممكن يكون الرد لا و يخلص الموضوع, بس :rolleyes:

المشرفين:

القيصر
ذا كنق7

كانو احد اطراف المسرحية الي كان ادائها جدا ممتاز ...

المشاكل مع بيكاسوس هذا رقم واحد مع مش حرامي ممكن تكون صارت حساسية بسبب الصياد وطلع ... مني انا شخصيا صارت بيننا بالسكاي بي مره ايام المنتخب العربي هذا ماظهر وماخفي لا يعلمه الا الله ...

الان انت كنت ع بالك اني ماراح اذكر اسماء لان طبيعة العرب عدم التوريط الاخرين ومو عارف ايش لا حبيبي خذ لك ...

يعني اسرق فلوس شركتك وتعطيني باند ابو48ساعة وبس؟؟؟؟؟؟

جوابك اتمنى يكون مختصر كالسابق :")

حلو قوي انك بدائت تتكلم بأسماء, علشان بردوا نخلص من الموضوع دة و بالمرة كل الأعضاء تقراء الرد علشان لو في حد تاني عندة نفس الأفكار او وصلة نفس الكلام.

صحيح القيصر كان شغال بتجارة النقاط, بس هل هو كان بيسرقها؟
كون انه كان عارف ان النقاط دي مسروقة او لا, فانا مش هادخل في ضميرة و اعرف, و انا قولت قبل كدة انا مش هاطرد القصير من الأشراف لانه كمشرف الراجل معملش اي حاجة غلط ولا في اي حاجة تثبت انه كان متورط في هذا الامر و ايضاً هو شخصياً احذ مني الأذن انه يشتغل في موضوع تجارة العضوية الخاصة وانا وافقت, فشئ طبيعي جداً انه مش عدل ابداً اني ارجع اطرد بعد موافقت على هذا الشئ بعد وقف تجارة العضوية الخاصة الراجل واعدني انه مش هايعمل كدة تاني ابداً, احب اقولها قدام كل الناس, اذا الراجل لسة بيتاجر في العضوية الخاصة بأي شكل من الأشكال او الأسلوب فسيتم طردة من فريق العمل في لحظتها.

ممكن معلومات اكثر عن هذا الشئ, انا ذاكرتي على قدي, بس اعتقدي اني اقدر اقول اني مكنتش اعرف ذا كنق اصلاً غير بعد ما بقة مشرف و الراجل فتح موضوع طلب اشراف في قسم الطلبات زية زي كل الناس التانية, و انا قولت في ردي (دة اذا كنت قريتة اصلاً) ان الجوكر هو الأكتشف الموضوع و اكتشفة بالصدفه, و معتقدش ان في اي حد قاله اي حاجة.

قبل متكلم عن المصري, هاتلي اسم تاجر واحد فقط اتعملة حظر بسبب وقف تجارة العضوية الخاصة!
كل الأعضاء الذين تم حظرهم كانوا نوعين فقط لا غير:

1. السارق نفسة
2. عضو قليل الأدب و قليل الأحترام

انا شخصياً مش فاكر بس اعتقد ان اساساً وقتها المصري اتعملة حظر عن طريق فيرونيكا بسبب ردودة.
انما لا المصري و لا اي تاجر اخر تم حظرة بسبب هذه القصة, فانا مش عارف انت معترض على اية

لا المسرحية لم تحذ على جوائز, لانها مش موجودة غير في خيالك :)

يبقة علشان بردوا انا عارف انت بتزعل من الردود الطويلة , نكتب الرد بشكل مختصر:

1: القيصر لم يتم طردة لانه بشكل رسمي لم يقم ابداً بسرقة النقاط, بل الشخص الذي كان يشتريها منه هو من كان يقوم بهذا.

2: معرفش قصة ذا كنق, بس انا شخصياً اعتقد اني معرفتوش اصلاً غير بعد ما بقة مشرف, اذا كانت هذه المعلومة غير صحيحة اتمنى انت او حتى ذا كنق يصححها و يفكرني كيف كان هو صاحب هذا الأكتشاف مش الجوكر.

3: المصري لم يتم حظرة ابداً بسبب بيع العضوية الخاصة, لماذا؟ لانه لا هو ولا اي تاجر اخر تم حظرهم بسبب تجارة العضوية الخاصة.

سؤال و جواب:

لماذا لم يتم حظر اي من تجار العضوية الخاصة, مش لناس دي حرامية؟

منقدرش نقول ان الناس دي حرامية بشكل مباشر, لانهم ممكن يكونوا ساذجين مش اكتر, لان للأسف في ناس منهم صدقوا ان الحرامية الأصلين ليهم علاقات في الشركة او ليهم طريقة خاصة يقدروا بيها انهم يشتروا النقاط بسعر رخيص جداً, وانا مقدرش اني اعمل حظر لشخص بسبب سذاجة تفكيرة.

لماذا لم يتم حظر تحويل نقاط العضوية الخاصة على الحرامية فقط, لماذا يتضرر الأعضاء جميعاً بسبب مشكلة صنعها عدد قليل من الأعضاء؟

السبب بسيط جداً, لو حتى قولنا ان كان في حرامي واحد فقط في النسخة كلها (و دة مجرد مثال) فين الصعوبة انه لما نحظرة يعمل حساب جديد و يكمل عادي؟
طيب بلاش, فين المشكلة انه يعلم 10 غيرة طريقة السرقة ايضاً؟

احنا قررنا اننا نحل المشكلة من اساسها, ولكن الفرق انه بدل ما الألعاب التانية ريحت دماغها و لم تحترم حقوق اعضائها في تحويل نقاط او الذهب او النقود او او
احنا في حرب القبائل احترمناكوا و قررنا اننا نستحمل العدد الأضافي من التذاكر علشان نخدمكوا و نوفر ليكوا حقوقكم.

بس طبعاً النتيجة كانت اية؟
قلة الأدب و عدم الأحترامي و السفالة في كلام
(ياريت محدش يجي يرد يقولي مش ارانب مقلوش ادبهم في الكلام, حاولوا تصدقوا ان في ناس غيركم في الدنيا, و مش كل الكلام البقولة يبقة عليكم, لا صدقوا اني اوقات لما بتكلم مش بفكر فيكم :d)

DeletedUser

Guest
وش تحسون ومدير النسخه يسوى سبام فى الموضوع ؟:d:d

الموضوع خرج عن نطاقه تمام
ا

+ بي

DeletedUser

Guest
الحمد الله صاحبك اتعلم انه لما يتكلم عن حد يقول اسمة, فياريت انت كمان بقة تتعلم اننا لما نتكلم على حد نقول اسماء, فياريت بقة تقولي اسماء الناس المحصورة الانت بتتكلم عنها.

شوف في مثل في مصر بيقول العلى راسة بطحة بيحسس عليها :)
وزمان قوي انا قولت انه اليفتكر انه انا مش هاتكلم مع حد بأسلوب محترم طالما هو لا يبادلني هذا الأحترام.
اخيراً, انا معتقدش اني قولت ابداً ان اعضاء مش ارانب حرامي او لصوص و كل القصص دي, كون انكوا انتوا فهمتوا القصة دي من عندكوا, فدي مش مسؤوليتي, كلامي كان واضح جداً اني بتسائل هل لازم تبقوا كدة او لا, و كان ممكن يكون الرد لا و يخلص الموضوع, بس :rolleyes:

حلو قوي انك بدائت تتكلم بأسماء, علشان بردوا نخلص من الموضوع دة و بالمرة كل الأعضاء تقراء الرد علشان لو في حد تاني عندة نفس الأفكار او وصلة نفس الكلام.

صحيح القيصر كان شغال بتجارة النقاط, بس هل هو كان بيسرقها؟
كون انه كان عارف ان النقاط دي مسروقة او لا, فانا مش هادخل في ضميرة و اعرف, و انا قولت قبل كدة انا مش هاطرد القصير من الأشراف لانه كمشرف الراجل معملش اي حاجة غلط ولا في اي حاجة تثبت انه كان متورط في هذا الامر و ايضاً هو شخصياً احذ مني الأذن انه يشتغل في موضوع تجارة العضوية الخاصة وانا وافقت, فشئ طبيعي جداً انه مش عدل ابداً اني ارجع اطرد بعد موافقت على هذا الشئ بعد وقف تجارة العضوية الخاصة الراجل واعدني انه مش هايعمل كدة تاني ابداً, احب اقولها قدام كل الناس, اذا الراجل لسة بيتاجر في العضوية الخاصة بأي شكل من الأشكال او الأسلوب فسيتم طردة من فريق العمل في لحظتها.

ممكن معلومات اكثر عن هذا الشئ, انا ذاكرتي على قدي, بس اعتقدي اني اقدر اقول اني مكنتش اعرف ذا كنق اصلاً غير بعد ما بقة مشرف و الراجل فتح موضوع طلب اشراف في قسم الطلبات زية زي كل الناس التانية, و انا قولت في ردي (دة اذا كنت قريتة اصلاً) ان الجوكر هو الأكتشف الموضوع و اكتشفة بالصدفه, و معتقدش ان في اي حد قاله اي حاجة.

قبل متكلم عن المصري, هاتلي اسم تاجر واحد فقط اتعملة حظر بسبب وقف تجارة العضوية الخاصة!
كل الأعضاء الذين تم حظرهم كانوا نوعين فقط لا غير:

1. السارق نفسة
2. عضو قليل الأدب و قليل الأحترام

انا شخصياً مش فاكر بس اعتقد ان اساساً وقتها المصري اتعملة حظر عن طريق فيرونيكا بسبب ردودة.
انما لا المصري و لا اي تاجر اخر تم حظرة بسبب هذه القصة, فانا مش عارف انت معترض على اية

لا المسرحية لم تحذ على جوائز, لانها مش موجودة غير في خيالك :)

يبقة علشان بردوا انا عارف انت بتزعل من الردود الطويلة , نكتب الرد بشكل مختصر:

1: القيصر لم يتم طردة لانه بشكل رسمي لم يقم ابداً بسرقة النقاط, بل الشخص الذي كان يشتريها منه هو من كان يقوم بهذا.

2: معرفش قصة ذا كنق, بس انا شخصياً اعتقد اني معرفتوش اصلاً غير بعد ما بقة مشرف, اذا كانت هذه المعلومة غير صحيحة اتمنى انت او حتى ذا كنق يصححها و يفكرني كيف كان هو صاحب هذا الأكتشاف مش الجوكر.

3: المصري لم يتم حظرة ابداً بسبب بيع العضوية الخاصة, لماذا؟ لانه لا هو ولا اي تاجر اخر تم حظرهم بسبب تجارة العضوية الخاصة.

سؤال و جواب:

لماذا لم يتم حظر اي من تجار العضوية الخاصة, مش لناس دي حرامية؟

منقدرش نقول ان الناس دي حرامية بشكل مباشر, لانهم ممكن يكونوا ساذجين مش اكتر, لان للأسف في ناس منهم صدقوا ان الحرامية الأصلين ليهم علاقات في الشركة او ليهم طريقة خاصة يقدروا بيها انهم يشتروا النقاط بسعر رخيص جداً, وانا مقدرش اني اعمل حظر لشخص بسبب سذاجة تفكيرة.

لماذا لم يتم حظر تحويل نقاط العضوية الخاصة على الحرامية فقط, لماذا يتضرر الأعضاء جميعاً بسبب مشكلة صنعها عدد قليل من الأعضاء؟

السبب بسيط جداً, لو حتى قولنا ان كان في حرامي واحد فقط في النسخة كلها (و دة مجرد مثال) فين الصعوبة انه لما نحظرة يعمل حساب جديد و يكمل عادي؟
طيب بلاش, فين المشكلة انه يعلم 10 غيرة طريقة السرقة ايضاً؟

ده على اساس انه لاعب عادى مش مدير نسخه يقدر يبند الاى بى بتاع اللاعب زى بوليس سفاح

ياجدعان الموضوع مقفوش من زمان :d:d:d:d:d

احنا قررنا اننا نحل المشكلة من اساسها, ولكن الفرق انه بدل ما الألعاب التانية ريحت دماغها و لم تحترم حقوق اعضائها في تحويل نقاط او الذهب او النقود او او
احنا في حرب القبائل احترمناكوا و قررنا اننا نستحمل العدد الأضافي من التذاكر علشان نخدمكوا و نوفر ليكوا حقوقكم.

بس طبعاً النتيجة كانت اية؟
قلة الأدب و عدم الأحترامي و السفالة في كلام
(ياريت محدش يجي يرد يقولي مش ارانب مقلوش ادبهم في الكلام, حاولوا تصدقوا ان في ناس غيركم في الدنيا, و مش كل الكلام البقولة يبقة عليكم, لا صدقوا اني اوقات لما بتكلم مش بفكر فيكم :d)

........................................................

DeletedUser6901

Guest
=

من قال ان المصري او اي تاجر اخر كان يعرف ان النقاط مسروقه ؟

لو فيه دليل واحد يقول كدا ... هاته هنا ياريت

وبعدين انت تعرف القيصر كان مهمته ايه في موضوع النقاط دا ؟ ولا جاي تضبش وخلاص ؟

كان له وظائف محدوده جدا وانا كنت بأتكفل بالبقيه فلو حابب انك تتكلم عن حد

اتكلم عن المصري متتكلمش عن القيصر

لانه ملوش دخل في موضوع السرقه لا من قريب ولا من بعيد

وبصراحه انا شايف ان القيصر من أكثر الناس أمانه عرفتهم طيلة حياتي :)

انت عرفت القصه اللي كشفها الكنج اصلا ؟ ... لو فكرت بعقلك شويه هتعرف انه لا كشف ولا بطاطس
بس كان يحاول يشوه سمعه .. وتقدر تسأله هو شخصيا عن الكلام دا

وببساطه لو انت عرفت هو نشر ايه

ليه هاطلب من واحد هاكر نقاط عضويه ... في الوقت اللي انا كنت شغال فيه في النقاط " المسروقه " قبلها ب 9 شهور

يعني كنت طول ال 9 شهور دي بجيب نقاطي منين مثلا ؟

الباند كان بسبب النشر وان موضوعي في عالم 10 اتقلب لحسابات انتحاريه وشتم في ملفات شخصيه فكان لازم الموضوع يقف عند حده

وكانت النتيجه حظر حوالي 5 أشخاص أنا وزا كينج منهم

قد يكون الباند غير مستحق .. ولكنه عالاقل حل المشكله
وبيتعامل مع ناس كبيره مش بتزعل من مجرد باند علي لعبه

باند يومين ؟

انت تعرف من السارقين اصلا ؟

اتمني انك متفضلش تنتقد الاداره عالفاضي والمليان

صحيح قرار الغاء البيع زعلت منه كتير بس الناس بتاخد حقها اللي بيتسرق ودا مش عيب يعني

مش عشان انت متضايق من الاداره يبقي تدخلها في مواضيع هي ملهاش دخل فيها

حراميه واتكشفوا واتخذوا اجراءات ضدهم .. انت مالك ؟

DeletedUser17825

Guest
سؤال بسيط لبيتر ...

هل من الممكن ان تقوم بوضع موضوع مثبت بالمنتدى العام للعبة ..

لمناقشة أكثر من شيء .. وبهذه الصورة أيضا ..

يعني لما تتحجر مانبي باند ... واتمنى تتوضح الحقائق ..;)

DeletedUser

Guest
سؤال بسيط لبيتر ...

هل من الممكن ان تقوم بوضع موضوع مثبت بالمنتدى العام للعبة ..

لمناقشة أكثر من شيء .. وبهذه الصورة أيضا ..

يعني لما تتحجر مانبي باند ... واتمنى تتوضح الحقائق ..;)

انا عادتاً مبيبقاش عندي اي مشكلة ابداً اني اتناقش مع مجموعة من الأعضاء من الوقت للتاني طالما ان النقاش كان واضح المعالم (ياعني مثلاً في هذا الموضوع بدائنا نتكلم بأسماء و كلام صريح مش زي معظم المواضيع التانية الأعضاء ترفض انها تقول بتتكلم عن مين و تفضل تتكلم بشكل عام) و في حدود الأحترام.

بس طبعاً للأسف ديماً في مواضيع النقاش بيظهرلك عضو زي الاخ ragy20 لا هو فاهم حاجة ولا هو عارف حاجة و يجي يقولك

ده على اساس انه لاعب عادى مش مدير نسخه يقدر يبند الاى بى بتاع اللاعب زى بوليس سفاح

مين القال ان بوليس سفاح معملة حظر اي بي؟
عادتاً ممكن بكل سهولة اجبلك الحسابات البيلعب بيها دلوقتي حالاً, بس لاني بحترم خصوصية الأعضاء فانا هاسيبة هو شخصياً يدخل يقول اذا كان محظر اي بي او لا (او ممكن انه يريح نفسة و ميردش عليك اصلاً مش كل واحد يدخل يقول كلمتين كدب لازم يطرد عليه) , علشان لو قال محظر اي بي وقتها هايبقة من حقي انشر الحسابات الهو بيدخل عليها, ولو قال لا مش محظر نعرف وقتها انه حاجة من اتنين, يا انت كداب و داخل تنشر كلام انت متعرفش اي حاجة عنه, يا انت بيضحك عليك و الناس بتشتغلك بشوية كلام كدب وطبعاً انت بتصدق اي كلام يتقالك :)

اتعلم انك لما تقول حاجة و خصوصاً في العام تبقة متأكد منها مليون في المية, مش تدخل تقول كلام و خلاص.
في تاريخ النسخة العربية مفيش ولا عضو اتعملة حظر اي بي و اتحدى راجل يطلع يقولي اني عملتلة حظر اي بي قبل كدة و انه مش قادر يدخل اللعبة من غير بروكسي.

أعلى